دسته‌بندی نشده

چوب روسی | پخش و فروش عمده

در بازار ایران به کلیه ی چوب های سفید وارداتی از روسیه تخته روسی می گویند که معمولا از گونه های مختلف کاج به دست می آید. معروف ترین چوب های روسی نراد، ساسنا و یولکا هستند.

تخته های روسی در سراسر دنیا و ایران از محبوبت خاصی برخوردار هستند و دلیل آن هم کیفیت فوق العاده آن است. این چوب ها که در Grade های مختلف در بازار عرضه می شوند فاقد مجاری صمغی بوده و برای سنباده کاری مناسب هستند و به دلیل سبک بودن و انعطاف پذیری برای ساخت ویلاهای چوبی از آن استفاده می شود.

در ایران بیشترین کاربرد چوب های روسی برای ساخت مبلمان است.

در میان کشور های که حجم بزرگی از بازار چوب را در دست دارند روسیه بی شک یکی از مهم ترین هاست. تخته روسی به دلیل فراوانی و ویژگی هایی که دارد در تمام جهان معروف بوده و این کشور سالانه حجم قابل توجهی صادارت چوب به نقاط مختلف دنیا دارد.

صادرات  پخش تخته روسی

در واقع روسیه بیشترین میزان تولید و صادرات تخته را در جهان دارد. جنگل های وسیع روسیه شامل درختانی نظیر کاج صنوبر،راش و بلوط است. استحکام چوب کاج و بلوط و انعطاف پذیری چوب توس این جنگل ها سبب افزایش محبوبیت چوب های روسی شده است.

مدیریت میزان قطع درختان و کاشت درخت جدید در این کشور بسیار قوی و حساب شده است و میزان درختانی که کاشته می شوند بسیار بیشتر از تعدادی است که قطع می شوند.

در ایران نیز بخش عمده واردات تخته از کشور روسیه می باشد و از راه دریایی و با کشتی های باربری به بنادر دریای خزر ارسال می شوند. رایج ترین چوب هایی که از روسیه به ایران صادر می گردد ساسنا، یولکا و نراد هستند.

مجموعه چوب موسوی

از سال ۲۰۰۰ فعالیت خود را با تولید و صادرات چوب روسی ( یولکا و ساسنا ) شروع کرده و هم اکنون در کنار واردات چوب روسی به ایران به تولید خانه های چوبی در روسیه و ساخت در ایران – تولید چوب مخصوص برای ترمووود – تولید ترمووود در ایران اهتمام دارد.
این مجموعه دارای کارخانه در زمینی به مساحت ۲ هکتار در روستای یایوا (yayva)-
استان پرم، ریل راه آهن و امکانات برش و بارگیری میباشد .
 شما می توانید بدون واسطه و با بهترین قیمت تهیه نمایید. وب سایت mbwood.ir  به عنوان نماینده رسمی این مجموعه صادرات تخته روسی ( نراد، یولکا ، ساسنا و … ) را به صورت مستقیم به ایران انجام می دهد.

فرایند تولید چوب در روسیه چگونه است ؟

چوب درختان ( رایج ترین درخت ها در روسیه انواع کاج ، راش ، بلوط و … ) در جنگل بریده شده و به کارخانه منتقل می شود در کارخانه چوب ها ضد عفونی شده ، به ابعاد مورد نیاز برش خورده و خشک می شوند. به طور کلی چوب ها در ۲ نوع گرده و چهارتراش برش داده می شوند. پس از آن چوب ها به صورت پالت بسته بندی می شوند و به کشورهای مختلف صادر می گردند.

با توجه به اینکه سیستم حمل و نقل چوب در روسیه از طریق راه آهن است حداقل خرید عمده چوب روسی از کارخانه نیز ۱ واگن می باشد که حدود ۸۵ متر مکعب است.

ویژگی چوب های روسی

از آن جایی که جنگل های سیبری و در کل روسیه تنوع بسیار بالایی از درختان را دارد باید انتظار ویژگی های بسیار گوناگونی در انواع چوب های آن منطقه داشته باشیم. اما مهم ترین مشخصاتی که می توان به آن ها اشاره کرد مقاومت بالا و چگالی بالایی است که دارند. انعطاف پذیری چوب برخی درختان روسی امکان بهره بری از آن ها در در صنایع ساخت اسباب و اثاثیه منزل و….ایجاد کرده است.

یکی از درختانی که در روسیه هم از نظر فرهنگی و هم در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است درخت توس است. توس نمادی از روسیه است که از چوب آن پس از فرایند های مختلف به عنوان روکش استفاده می شود همچنین در مبل سازی و … نیز کاربرد فراوانی دارد.

کاربرد انواع تخته های روسی

  • ساخت ساختمان ، ویلاهای چوبی
  • آلاچیق و درب و پنجره های چوبی
  • پالت سازی
  • مبلمان و اسباب و اثاثیه منزل
  • ورق های ام دی اف ( کفپوش ، کابینت سازی و .. )
  • ساخت ترموود ( نمای چوبی )

سفارش و خرید تخته روسی

جهت خرید عمده و واردات چوب روسی ( چوب نراد ، تخته یولکا ، ساسنا و … ) می توانید از طریق این مجموعه و به طور مستقیم و بدون واسطه سفارش خود را ثبت کرده و در ایران محموله خود را تحویل بگیرید.

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام
    نیاز به چوب روسی مستقیم بدون واسطه از روسیه دارم در حجم آیا امکانش را دارید؟yes
    it is possible

  2. بادرود
    من به چوب روسی مقاطع کوتاه (پرت یا دم برش ) باابعاد زیر باتناژ بالا نیازدارم
    عرض ۲۰ یا ۱۵cm
    قطر ۶/۳ cm
    طول ۳۵ cm تا ۱۰۰cm

  3. جناب آقای علی نقی
    چوب پرت ضخامت ۶۳ میلیمتر معمولا وجود ندارد. چوب روسی مقطع کوتاه معمولا” ضخامت ۲۵ میلیمتر عرض ۱۰۰ و ۱۲۵ میلیمتر است
    اگر این اندازه ها نیاز شما را برطرف میکند در خدمت هستیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا